Alice och Johannes

Tack för nu

10/4-11/4

Vi vaknade utsövda vid 8 på morgonen. Efter varsin dusch åt vi frukost och packade klart innan vi checkade ut. Då det var en timme mellan utcheckningen och att tiden för bussen till flygplatsen skulle gå, så fick vi sitta och vänta ut tiden i receptionen och passa på att använda gratis wi-fi. Men tillslut kom vi iväg och påbörjade den långa hemresan. Vi flög vid 13.25 från Alice Springs ner till Adelaide (ligger också i Australien) och där hade vi lite lagom ca 5 timmars väntetid. Så vi fikade, spelade kort, kollade serier, läste bok och skrev dagbok. Timmarna gick rätt snabbt förbi och plötsligt satt vi på flyget till Doha. Då vi flög så sent på dygnet 22.30-isch gick flyget) fick vi sen middag och sen försökte vi sova lite. Vi lyckades båda sova 4 h och sen somnade jag ett tag till igen. Så när vi vaknade upp mer och mer samtidigt som vi närmade oss Doha så var vi relativt utvilade. Där var klockan 6 på morgonen och konstigt nog anpassade vi oss rätt snabbt till den lokala tiden. Vi hittade en sittplats som vi parkerade oss på ett tag innan vi gick och fikade lite. Vi har nu blivit experter på att fördriva tiden, så efter tågutflykt på flygplatsen, mer kortspel och bokläsning så hade även väntetiden på Doha gått oss förbi. På nästa flyg kom vi där det inte alls var ett så fullt flyg så vi fick bra med rum medan vi åt lunch och kollade filmer. Flyget tog 6 h och vi landade i Sverige strax efter 20. Vi blev upphämtade av familjen Bäckelin <3 som skjutsade hem Alice och där var resan slut.

Vi har haft det helt otroligt bra på denna resa med minnen för livet.

Australien är ett självklart val att resa till för många och vi förstår varför. Det är ett väldigt roligt och intressant land att besöka och det finns MYCKET att göra. Helt klart ett mycket bra land att avsluta med och vi är väldigt nöjda med den totala upplevelsen. 5/5!!

Pusskram och tack för att ni följt med oss!